Muzeum II Wojny Światowej

Chyba dopada mnie przesilenie wiosenne :D Za nic nie mogę się zabrać. Myślami wybiegam gdzieś do przodu i czas jakoś tak sam płynie. Może kwiecień będzie trochę lepszy. Tymczasem w ostatni dzień marca zapraszam Was na spacer po Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.



Budynek, jak i sama ekspozycja muzealna, budziły wiele emocji. Trochę też musieliśmy poczekać na otwarcie muzeum, co było spowodowane jakimiś niepotrzebnymi sporami politycznymi. Ale nie zamierzam się rozwodzić na ten temat. W tej chwili zabieram Was w podróż w czasie.



Dwudziestolecie międzywojenne oraz sama II wojna światowa to jedne z moich ulubionych okresów w historii. Bardzo lubię filmy, seriale i książki traktujące o tych czasach. A ostatnio pojawia się coraz więcej bardzo ciekawych muzeów przypominających nam o tamtym wydarzeniach. Wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego była dla mnie niezapomnianym przeżyciem. A od kiedy zaczęto mówić o muzeum II wojny światowej, nie mogłam się doczekać, kiedy wreszcie zobaczę tę wystawę. I tak, niedługo po tym, jak obiekt został otwarty dla zwiedzających, zajrzałam tam i ja. 





Ekspozycja jest dosyć dobrze skonstruowana. Jest naprawdę sporo eksponatów: czołgi, torpeda, drobne przedmioty użytku codziennego. Są wyświetlane filmy, pokazywane zdjęcia. Mamy tam rekonstrukcje: uliczka, schron, zbombardowane miasto. Robi wrażenie. Są elementy związane bezpośrednio z terrorem wojny, ale nie pominięto również życia codziennego. 




Muzeum jest skomputeryzowane. Dzięki temu możemy posłuchać listu żołnierza do siostry, możemy obejrzeć album z rysunkami jeńca wojennego albo filmik isntruktażowy, jak z jednej sukienki wyczarować kreacje na różne okazje. Półtorej godziny na obejrzenie tego wszystkiego, to minimum. A to jest tylko wystawa stała. Jest jeszcze ekspozycja dla dzieci oraz wystawy czasowe, których nie miałam okazji zobaczyć.






Osobiście polecam, bo mnie się podobało. Także przy okazji wizyty w Gdańsku, koniecznie zaplanujcie wejście do muzeum II wojny światowej. A może akurat będziecie w Trójmieście we wtorek? Wtedy wstęp wolny. 





Informacje praktyczne:
Muzeum II Wojny Światowej (<-- pod tym linkiem szczegółowe informacje)

godziny otwarcia:
wtorek - niedziela 10:00 - 19:00

ceny biletów:
normalny 23zł
ulgowy 16zł
audioprzewodnik 5zł

*wtorek bezpłatnie




Tym razem wszystkie zdjęcia w sepii. Jakościowo chyba nie są takie złe, mimo że robione komórką. 

Komentarze

  1. O tę ekspozycję właśnie idzie, a zwłaszcza rozłożenie akcentów i dobór treści.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia w sepii. Dodatkowo oddają nastrój tamtego czasu. I chyba nawet o to chodziło. Też sądzę, że warto odwiedzić to muzeum.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe muzeum :) nie wiem, kiedy bedziemy w Gdańsku, ale chcialabym tam zajrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie miejsca zawsze chwytają mnie za serce. Po Muzeum Powstania w Warszawie długo biłam się z myślami. I o to zapewne w tym wszystkim chodzi, aby nie być obojętnym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam niedawno w tym muzeum, naprawdę godne uwagi miejsce :). Obróbka kolorystyczna zdecydowanie pasuje do klimatu muzeum.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza wyrażającego Twoją opinię.
Dziękuję za wizytę na blogu. I zapraszam częściej ;)

instagram