Krzyż Jezior Wdzydzkich

To co? Kolejna wieża z widokiem na przepiękne Kaszuby? Tym razem krajobraz jeziorny na Krzyż Jezior Wdzydzkich i Wdzydzki Park Krajobrazowy. 


Wieża jest konstrukcją drewnianą o wysokości ponad 35 metrów. Ma trzy platformy widokowe. Pierwsza na wysokości 10 metrów, niestety niewiele stamtąd widać. Kolejna na 20 metrze, jest wysoko, ale nadal widoki słabe. Dopiero na samym szczycie, na wysokości 30 metrów, zapiera dech. 



Wejście na wieżę jest bezpłatne, co bardzo mnie zaskoczyło. Nikt nawet nie sprawdza, kto na nią wchodzi i ile osób. Jest tylko tabliczka informacyjna o maksymalnej liczbie osób, które mogą przebywać w jednym momencie na wieży. Niestety poza tym brak innych informacji dotyczących samej wieży. Ale dużym plusem jest ustawienie na najwyższej platformie tablic z panoramą, na której widnieją podpisy widzianych z wieży miejsc. 

Oprócz imponujących swoim rozmiarem jezior, możemy zobaczyć przystanie i plaże nad jeziorem. W dali także wyłania się wiatrak z Kaszubskiego Parku Etnograficznego, o którym pisałam tutaj.



Wejście na szczyt wieży jest bardzo przyjemny. Stopnie są niskie, więc się zbytnio nie namęczymy. Mnie jedynie kręciło się w głowie od ciągłego zakręcania :D Wieża jest naprawdę stabilna i nawet osoby z lękiem wysokości nie będą mieć problemu, żeby spokojnie dotrzeć na szczyt. Gorzej niestety na samej górze. Ponieważ wieża nie jest otoczona żadnymi drzewami, jej wysokość wydaje się podwójna. Zupełnie inaczej było na Wieżycy. Tam zupełnie nie czuło się tej wysokości, własnie dzięki wysokim drzewom, które były dookoła i nie pozwalały dostrzec ziemi. 



Pierwszym zaskoczeniem było darmowe wejście na wieżę. Kolejnym cisza i spokój. Spodziewałam się wielu wczasowiczów odpoczywających nad brzegiem jeziora, czy żeglujących. Ale być może pogoda zrobiła swoje. Chociaż poza tym, że nie było widać słońca, wcale nie było tak zimno. Cóż, lato nas nie rozpieszcza i pewnie wielu wybrało cieplejsze kierunki niż polskie kurorty nadmorskie, czy na pojezierzach. 



Co jeszcze warto zobaczyć w okolicy?

Komentarze

  1. kolejna rzecz, która ciągnie na Kaszuby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to czas planować wycieczkę na Kaszuby ;)

      Usuń
  2. Widzę że zaliczasz serię wież :))
    A już myslałam że to fotka z drona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście trochę tych wież zaliczyłam w przeciągu kilku dni. Także możesz się spodziewać jeszcze kilku na blogu :)
      A drona się jeszcze nie dorobiłam :D

      Usuń
  3. O kurcze, własnie przygotowuje post na ten sam temat :)
    Jestem zauroczony Kaszubami od wielu lat :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszuby są przepiękne, czyż nie?
      Pozdrawiam z serca Kaszub :)

      Usuń
  4. O fajna wieża! Coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzą mi się Kaszuby, cisza i spokój. Nie odpuszczam żadnej wieży, kościelnej, ratuszowej...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham Kaszuby, szczególnie latem. Bardzo cenię sobie urocze i dzikie Bory Tucholskie, a w nich Agroturystykę Koziołkowo https://www.osrodekwypoczynkowykaszuby.pl/agroturystyka/ . Ogrodzony i oświetlony teren ośrodka rozciąga się nad samym brzegiem jeziora Długiego, jednocześnie sąsiadując z lasem zachęcającym do przyjemnych spacerów, wycieczek rowerowych czy wypadów na grzyby.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza wyrażającego Twoją opinię.
Dziękuję za wizytę na blogu. I zapraszam częściej ;)

instagram